ПРЕС-РЕЛІЗ: Агентство ООН у справах біженців занепокоєне загрозою вислання (refoulement) біженця з Узбекистану

Вересень 12, 2012

Київ (Україна) – Управління верховного комісара ООН у справах біженців глибоко занепокоєне серйозним ризиком вислання (refoulement) ще одного біженця, якому загрожує екстрадиція попри добре обґрунтований страх переслідування в країні його походження.

Прохання особи про захист подане у відповідності з законом України було відхилено Державною Міграційною службою, і його друге звернення про надання додаткового захисту перебуває на розгляді. Наразі він має дійсну довідку про звернення за захистом в Україні.  За відсутності діючих механізмів національного захисту, які б відповідали міжнародним стандартам, УВКБ ООН провело детальну співбесіду та проаналізувало ризики, що загрожують йому в Узбекистані та визнало його біженцем у відповідності зі своїм мандатом. УВКБ ООН шукає для цього біженця можливість невідкладного переселення в третю країну.

Попри це, видається, що екстрадиція цього біженця може відбутися в будь-який момент, оскільки його було нещодавно перевезено до Києва. На превеликий жаль, УВКБ ООН продовжують відмовляти у безперешкодному доступі до підмандатних осіб.

УВКБ ООН звертає увагу на те, що екстрадиція владою шукача статусу біженця, чия заява на отримання міжнародного захисту знаходиться на розгляді Державної міграційної служби України, буде протиправною.

Більше того, УВКБ ООН закликає владу до співпраці щодо всебічної оцінки підстав для надання статусу біженця за мандатом УВКБ ООН та врахування факту прийняття такого рішення Агентством ООН у справах біженців. Ратифікувавши Конвенцію ООН 1951р. «Про статус біженців», Україна має надавати УВКБ ООН можливість висловлювати свою позицію у цій справі, надавати свої рекомендації та отримувати доступ до інформації, що дозволить УВКБ ООН виконати наглядові зобов’язання щодо дотримання положень Конвенції.

 

Для отримання додаткової інформації, контактна особа – Олександра Маковська, Радник з питань громадської інформації, Регіональне Представництво УВКБ ООН в Білорусі, Молдові та Україні. Тел.: (+380 44) 288-9710. +380 50 310 1767 Електронна пошта: makovska@unhcr.org. Веб-сайт: http://www.unhcr.org.ua.

 

Загальна інформація:

• Офіс Управління Верховного Комісара ООН у справах біженців був створений 14 грудня 1950 р. і почав працювати 1 січня 1951 р.
• УВКБ ООН працює в Україні з березня 1994 р. З 1996 по 2011 рр. УВКБ ООН надало Україні, у різних формах, понад 36 мільйонів доларів США. Програми УВКБ ООН протягом багатьох років збільшили можливості низки урядових і неурядових організацій та надали допомогу у підтримці життя тисячам осіб (пряма допомога у вигляді харчів та інших предметів першої необхідності, житла, медичної допомоги або щомісячних виплат 2010 р. досягла 600 тис. доларів США).
• УВКБ ООН за час свого функціонування надало навчальну та матеріальну підтримку у вигляді обладнання (комп’ютери, автомобілі, ремонт приміщень) низці урядових інституцій (Державному Комітету у справах національностей і релігій, обласним міграційним службам, прикордонним службам) на суму бл. 2,5 мільйонів доларів США.
• УВКБ ООН відзначає, що Україна взяла на себе зобов’язання дотримуватися норм міжнародного права у сфері захисту біженців коли ратифікувала Конвенцію про статус біженців 1951 року та повідомила про готовність розглянути можливість ратифікації Конвенцій по подоланню проблеми безгромадянства 1954 та 1961 років.
• Станом на 1 січня 2012 року в Україні перебуває бл. 2 500 визнаних біженців та 5 875 осіб без громадянства.
• У 2011 році на програми у трьох країнах (Білорусь, Молдова та Україна), втілюваних під керівництвом Регіонального Представництва УВКБ ООН у Києві, було виділено 4,7 млн. доларів США .
• УВКБ ООН надає захист біженцям та іншим переміщеним особам на неполітичній та гуманітарній основі. Воно також намагається знайти постійні рішення для тих, хто залежить від міжнародного захисту і хто, у разі неможливості повернутися до країни походження, повинні мати можливість інтегруватися там, де вони живуть, за сприятливих умов.
• Натепер в усьому світі нараховується 43 мільйони вимушених переселенців, переважною більшістю яких опікується УВКБ ООН (15,2 мільйони біженців, 27,1 мільйони людей, які були змушені переселитися в межах однієї країни, 983 тис. шукачів притулку).
• За деякими оцінками, у світі нараховують до 12 мільйонів осіб без громадянства. УВКБ ООН вдалося встановити 6,6 мільйона з них у 60 країнах.
• Протягом останніх 60 років УВКБ ООН вдалося врятувати мільйони життів, залучаючи кошти донорів та міжнародну політичну волю до вирішення проблем біженців у масштабах, небачених до його заснування.
• Внесок УВКБ ООН у підтримання миру було відзначено двома Нобелівськими преміями миру – 1954 та 1981 років.

Джерело: сайт УВКБ ООН

Share this:
Share this page via Email Share this page via Stumble Upon Share this page via Digg this Share this page via Facebook Share this page via Twitter
Останні публікації

Результати дослідження поінформованості ЛГБТ-спільноти та запрошення до участі в онлайн-курсі

Художница Алевтина Кахидзе: Клубника Андреевна и постановление http://www.sbu.gov.ua/sbu/cont

Художница Алевтина Кахидзе нарисовала историю своей  мамы, которая не может выехать из-под обстрелов в Донецкой области в безопасную часть Украины, так как для этого нужно подать документы на разрешение пересечения линии столкновений (см. временный порядок выезда на сайте СБУ) и затем долго ожидать его получения.
Правозащитные организации уже предупреждали о незаконности и опасности подобной практики.

ДОВІДКА ЩОДО ОТРИМАННЯ ГРОМАДЯНСТВА УКРАЇНИ

ДОВІДКА ЩОДО ПРОДОВЖЕННЯ СТРОКУ ПЕРЕБУВАННЯ В УКРАЇНІ

ДОВІДКА ЩОДО ОТРИМАННЯ ПОСВІДКИ НА ТИМЧАСОВЕ ПРОЖИВАННЯ В УКРАЇНІ

ДОВІДКА ЩОДО ОТРИМАННЯ ПОСВІДКИ НА ПОСТІЙНЕ ПРОЖИВАННЯ В УКРАЇНІ

Правозахисники у правовому полі, що стискається: Приклад України

(Виступ Максима Буткевича на заході Frontline Defenders у Раді ООН з прав людини, 10 березня 2014 р.)

 Коли планувався цей захід, на якому мені випала честь виступати, ситуація в моїй країні - Україні - вже почала привертати увагу світової спільноти. Втім, наразі, ситуація серйозно змінилася. Українці не лише пройшли через масові громадянські протести, жорстокі вуличні протистояння, вбивства людей, які виборювали свої права і свободи, падіння попереднього режиму, - але й зробили перші кроки в побудові нової, більш демократичної країни, і зіткнулися з іноземною воєнною окупацією.

Що Заходу потрібно знати про крайніх правих на Евромайдані

Блог Антона Шеховцова

Джерело

Багато хто на Заході запитує про участь українських радикальних націоналістів на київському Евромайдані. Деякі нібито ліві сайти як World Socialist Web Site (Світова Соціалістична Мережа) опублікували відверту брехню щодо Евромайдану та ролі крайніх правих у цих протестах: ці сайти намагаються ублажити російських імперіалістів, які щодня роблять все, щоби позбавити Україну її слабкої незалежности.

Закрити кримінальне провадження проти фальсифікаторів порносправи не вийшло

Напередодні Нового року, 30-го грудня, суддя Вишар І.Ю. скасував постанову Вінницької обласної прокуратури про закриття кримінального провадження за фактом притягнення завідомо невинуватого Дмитра Гройсмана до кримінальної відповідальності за ст. 372 Кримінального кодексу.

Заява Проекту «Без Кордонів» та Мережі меншин Східного партнерства стосовно ситуації з правами меншин в Україні, зокрема у сфері злочинів на ґрунті ненависті та відповідних дій держави в даному напрямку. Нарада ОБСЄ з розгляду виконання в галузі людського виміру, Варшава, 24 вересня 2013 року

Проект «Без Кордонів» вітає розробку Україною Стратегії захисту та інтеграції ромської національної меншини та Плану заходів щодо реалізації Стратегії.  Водночас, ми вимушені звернути увагу на відсутність будь-яких ефективних дій щодо прав інших меншин в Україні.  Держава роками не використовувала можливостей формулювання політики із захисту прав меншин і відмовлялася помічати нагальність питання її розробки. Проект «Без Кордонів» закликає Україну вжити негайних заходів щодо виконання зобов’язань за міжнародними договорами з прав людини та угодами в рамках  Східного партнерства, створити правову базу для захисту прав меншин та попередження порушень їх прав, а також забезпечити активну участь меншин у цьому процесі.

The web-site is created with the support of Open Society Institute
Creative Commons License Content on this site is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.