10 РОКІВ ПІСЛЯ ПРИЄДНАННЯ ДО КОНВЕНЦІЇ ООН ПРО СТАТУС БІЖЕНЦІВ 1951 р.: УКРАЇНА ВСЕ ЩЕ НЕСПРОМОЖНА НАДАТИ БІЖЕНЦЯМ АДЕКВАТНИЙ ЗАХИСТ

Січень 10, 2012

10 січня 2002 р. Україна приєдналася до Конвенції ООН про статус біженців 1951 р. і Протоколу до неї 1967 р. Ці документи є наріжним каменем сучасної міжнародної системи захисту людей, які просять про притулок на чужині, рятуючись від переслідування на батьківщині. Українська Рада з питань біженців змушена наголосити, що десять років по тому Україна все ще не є безпечною країною для біженців та шукачів притулку.

Приєднавшись до Конвенції 1951 р. та Протоколу до неї 1967 р., Україна стала учасницею міжнародної системи захисту біженців та шукачів притулку і взяла на себе низку зобов’язань. Як зазначає Управління Верховного Комісара ООН у справах біженців, Конвенція 1951 р. „тлумачить зміст терміна „біженець”, викладає права біженця, у тому числі такі, як свобода віросповідання та пересування, право на працю, освіту та доступність проїзних документів. Водночас Конвенція визначає обов’язки біженця щодо уряду, який його приймає. Ключовим положенням передбачено, що біженці не можуть бути повернуті або вислані до країни, у якій він чи вона побоюються переслідувань”.

На жаль, на початку 2012 р. майже у всіх вказаних сферах становище біженців та шукачів притулку є далеким від міжнародних стандартів.

Протягом останніх 10 років, Україна неодноразово видавала біженців до країн, де їм загрожували переслідування та звідки вони намагалися втекти. Станом на 10 січня 2012 р. кілька людей, які попросили Україну про надання притулку, перебувають в ув’язненні, – або через небажання органів державної влади врегулювати їх статус в Україні, або поки вирішується питання про видання цих людей до рук їх переслідувачів. Щороку сотні шукачів притулку позбавляють свободи, поміщаючи їх в ході вочевидь несправедливих судових процедур у Пункти тимчасового тримання нелегальних мігрантів, в яких вони зазнають поводження, що принижує людську гідність. Нещодавно держава збільшила максимальний термін тримання в таких пунктах з шести місяців до одного року.

Внаслідок адміністративної реформи, яка почалася у грудні 2010 р., створено Державну міграційну службу України. У липні 2011 р. Верховна Рада України ухвалила новий Закон України „Про біженців та осіб, які потребують додаткового або тимчасового захисту в Україні”. Як створення ДМСУ, так і запровадження додаткових засобів захисту протягом кількох років входили до переліку пріоритетних рекомендацій низки українських та міжнародних організацій. На жаль, Українська Рада з питань біженців відзначає, що новостворена ДМСУ дотепер не стала функціональною, – а новий Закон за кількома положеннями та обсягом його невиконання на сьогодні є кроком назад порівняно із попереднім Законом України „Про біженців”.

Дотепер єдині інтеграційні механізми для біженців створено лише завдяки діяльності Агентства ООН у справах біженців та неурядових організацій. Лише восени 2011 р. ДМСУ винесла на громадське обговорення „Національну програму інтеграції в українське суспільство осіб, яким надано притулок в Україні, на період до 2020 року”. Українська Рада з питань біженців висловлює сподівання, що влада продемонструє політичну волю, аби забезпечити втілення цієї програми у життя.

У день 10-річчя приєднання до Конвенції ООН про статус біженців 1951 р. Українська Рада з питань біженців відзначає, що десяти років виявилося недостатньо для створення в Україні умов для адекватного захисту біженців та шукачів притулку.

Водночас, кроки, зроблені владою протягом останніх кількох років, дають надію на покращення ситуації у галузі надання притулку. Залишається сподіватися, що створення справжньої, а не декларативної системи захисту біженців в Україні не потребуватиме ще десяти років.

Для отримання більш детальної інформації, будь ласка, звертайтеся до

Наталії Гуржій +38067 4672079

Дмитра Гройсмана +38067 2846450

Максима Буткевича +38050 3348780

Share this:
Share this page via Email Share this page via Stumble Upon Share this page via Digg this Share this page via Facebook Share this page via Twitter
Останні публікації

Результати дослідження поінформованості ЛГБТ-спільноти та запрошення до участі в онлайн-курсі

Художница Алевтина Кахидзе: Клубника Андреевна и постановление http://www.sbu.gov.ua/sbu/cont

Художница Алевтина Кахидзе нарисовала историю своей  мамы, которая не может выехать из-под обстрелов в Донецкой области в безопасную часть Украины, так как для этого нужно подать документы на разрешение пересечения линии столкновений (см. временный порядок выезда на сайте СБУ) и затем долго ожидать его получения.
Правозащитные организации уже предупреждали о незаконности и опасности подобной практики.

ДОВІДКА ЩОДО ОТРИМАННЯ ГРОМАДЯНСТВА УКРАЇНИ

ДОВІДКА ЩОДО ПРОДОВЖЕННЯ СТРОКУ ПЕРЕБУВАННЯ В УКРАЇНІ

ДОВІДКА ЩОДО ОТРИМАННЯ ПОСВІДКИ НА ТИМЧАСОВЕ ПРОЖИВАННЯ В УКРАЇНІ

ДОВІДКА ЩОДО ОТРИМАННЯ ПОСВІДКИ НА ПОСТІЙНЕ ПРОЖИВАННЯ В УКРАЇНІ

Правозахисники у правовому полі, що стискається: Приклад України

(Виступ Максима Буткевича на заході Frontline Defenders у Раді ООН з прав людини, 10 березня 2014 р.)

 Коли планувався цей захід, на якому мені випала честь виступати, ситуація в моїй країні - Україні - вже почала привертати увагу світової спільноти. Втім, наразі, ситуація серйозно змінилася. Українці не лише пройшли через масові громадянські протести, жорстокі вуличні протистояння, вбивства людей, які виборювали свої права і свободи, падіння попереднього режиму, - але й зробили перші кроки в побудові нової, більш демократичної країни, і зіткнулися з іноземною воєнною окупацією.

Що Заходу потрібно знати про крайніх правих на Евромайдані

Блог Антона Шеховцова

Джерело

Багато хто на Заході запитує про участь українських радикальних націоналістів на київському Евромайдані. Деякі нібито ліві сайти як World Socialist Web Site (Світова Соціалістична Мережа) опублікували відверту брехню щодо Евромайдану та ролі крайніх правих у цих протестах: ці сайти намагаються ублажити російських імперіалістів, які щодня роблять все, щоби позбавити Україну її слабкої незалежности.

Закрити кримінальне провадження проти фальсифікаторів порносправи не вийшло

Напередодні Нового року, 30-го грудня, суддя Вишар І.Ю. скасував постанову Вінницької обласної прокуратури про закриття кримінального провадження за фактом притягнення завідомо невинуватого Дмитра Гройсмана до кримінальної відповідальності за ст. 372 Кримінального кодексу.

Заява Проекту «Без Кордонів» та Мережі меншин Східного партнерства стосовно ситуації з правами меншин в Україні, зокрема у сфері злочинів на ґрунті ненависті та відповідних дій держави в даному напрямку. Нарада ОБСЄ з розгляду виконання в галузі людського виміру, Варшава, 24 вересня 2013 року

Проект «Без Кордонів» вітає розробку Україною Стратегії захисту та інтеграції ромської національної меншини та Плану заходів щодо реалізації Стратегії.  Водночас, ми вимушені звернути увагу на відсутність будь-яких ефективних дій щодо прав інших меншин в Україні.  Держава роками не використовувала можливостей формулювання політики із захисту прав меншин і відмовлялася помічати нагальність питання її розробки. Проект «Без Кордонів» закликає Україну вжити негайних заходів щодо виконання зобов’язань за міжнародними договорами з прав людини та угодами в рамках  Східного партнерства, створити правову базу для захисту прав меншин та попередження порушень їх прав, а також забезпечити активну участь меншин у цьому процесі.

The web-site is created with the support of Open Society Institute
Creative Commons License Content on this site is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.