ПРЕС-РЕЛІЗ УВКБ ООН: Кінець голодування в пунктах тимчасового перебування іноземних громадян у Волинській та Чернігівській областях

Лютий 27, 2012

УВКБ ООН з полегшенням прийняло новину про те, що голодування в пунктах тимчасового перебування іноземних громадян (ПТПІ) у Волинській та Чернігівській областях в Україні закінчилося. Затримані, серед яких є багато шукачів статусу біженця та неповнолітніх, протестували проти тривалого утримання під вартою і вимагали від органів влади, щоб їх заяви про надання статусу біженця були розглянуті у відповідності до міжнародних стандартів.

Перебуваючи у ПТПІ багато затриманих, зокрема вихідці з Сомалі, втратили упевненість у тому, що система буде ставитися до них справедливо, і відмовлялися подавати заяви про надання статусу біженця в Україні. Тому УВКБ ООН із радістю відзначає, що зараз ці особи подають заяви про надання статусу біженця / додаткового захисту в Україні, і що Державна міграційна служба почала приймати та розглядати заяви в обох ПТПІ. Окрім того, п’ятнадцять посадових осіб, включаючи співробітників Державної міграційної служби, взяли участь у дводенному семінарі, організованому УВКБ ООН 16 та 17 лютого, під час якого вони мали змогу ознайомитися з матеріалами про додатковий захист, судову практику Європейського суду з прав людини щодо статті 3 Конвенції, а також поточну ситуацію в Сомалі.

УВКБ ООН має надію, що для підтримання довіри та забезпечення справедливого й ефективного розгляду кожної заяви про надання статусу біженця, будуть запроваджені наступні заходи:

По-перше, важливо, щоб заяви про надання статусу біженця / додаткового захисту, зокрема від вихідців з країн походження найбільшої кількості біженців, таких як Сомалі, приймалися до розгляду по суті, а не відкидалися на попередньому етапі як завідомо необґрунтовані. Це надасть усім заявникам можливість представити свої особисті ситуації та побоювання стати жертвами переслідувань в разі повернення до країни походження. УВКБ ООН схвалює запевнення Державної міграційної служби про те, що заяви від сомалійців будуть прийматися до розгляду по суті.

По-друге, УВКБ ООН звертає увагу на важливість надання перекладу під час особистих співбесід, які є частиною процедури визначення статусу біженця. За стандартами ЄС перекладач повинен бути „здатним забезпечити належну комунікацію між заявником та особою, яка проводить співбесіду”. Хоча для органів влади залучення перекладачів, які володіють такими рідкісними мовами, як сомалійська, є складним завданням, УВКБ ООН сподівається, що влада вирішить це питання до початку наступного етапу індивідуальних співбесід, а також підтвердить якість перекладу під час співбесід, які вже відбулися.

По-третє, слід зазначити, що недостатність людських ресурсів Управління по роботі з біженцями Державної міграційної служби на Волині може значно ускладнити процес обробки великої кількості заяв. Необхідно чітко повідомити затриманим про терміни розгляду їхніх справ, і, якщо можливо, залучити додаткових співробітників для прийняття рішень за заявами в найкоротші терміни.

Також УВКБ ООН сподівається, що при прийнятті рішень буде використовуватись інформація по країнам походження та буде виділено штат співробітників для підтримання бази даних по країнах походження.

УВКБ ООН, як і раніше, підкреслює, що, як правило, особи, які звернулися про захист, не повинні перебувати у затриманні. Відповідно до Закону України про іноземців, особи, які підпадають під закон про біженців – у тому числі особи, які володіють довідками про звернення за захистом, – не підлягають депортації. Якщо ці особи не можуть легально бути депортовані, то немає ніяких підстав затримувати їх з метою депортації. Таке затримання не служить меті, передбаченій Європейською конвенцію з прав людини, і є порушенням ст. 5 цієї Конвенції.

Вкрай важливим є прискорити процедуру визначення статусу біженця та звільнити з ПТПІ дітей без супроводу дорослих. Деякі затримані отримали документи, які засвідчують, що їм ще немає 18 років, тоді як інші не мають таких документів, але наполягають на тому, що вони неповнолітні. Затримання дітей без супроводу дорослих є порушенням міжнародного та українського законодавства, і УВКБ ООН розраховує, що Державна міграційна служба і прокуратура вживатимуть термінових заходів, щоб звільнити дітей та передати їх під нагляд Служби у справах дітей.

На підставі заяви про надання статусу біженця, юристи неурядових організацій, що фінансуються УВКБ ООН, допомагатимуть затриманим в оскарженні підстав для затримання. Інші організації також запропонували надати допомогу у забезпеченні юридичного представництва затриманих осіб, які звернулися про надання захисту. УВКБ ООН сподівається, що адміністративні суди призначать слухання цих скарг протягом декількох днів, щоб дозволити судовим органам належним чином, враховуючи законодавство, розглянути докази про затримання осіб, які звернулися про захист, в найкоротший термін. УВКБ ООН відомо, що у минулому слухання по позовах щодо оскарження рішень про затримання відбувались після багатьох місяців очікування. УВКБ ООН турбує те, що такі тривалі періоди очікування нівелюють необхідний судовий нагляд за утриманням під вартою відповідно до ст. 5 Європейської конвенції з прав людини і продовжують незаконне затримання.

УВКБ ООН продовжує непокоїти те, що законодавча база України в області надання притулку все ще не відповідає міжнародним та європейським стандартам, що підтверджується у другій доповіді про хід виконання Україною Плану дій щодо лібералізації візового режиму (Англ.). Інша тривожна подія – затвердження Кабінетом Міністрів типового положення про регулювання пунктів тимчасового перебування іноземних громадян, яке набрало чинності 16 лютого 2012 року. Відповідно до даного положення, адміністративні органи мають право затримувати мігрантів з неврегульованим статусом без рішення суду.

Що стосується осіб із Сомалі, УВКБ ООН нагадує, що Європейський суд з прав людини ухвалив, що наслідками депортації до Могадішу можуть бути катування цих людей, а також нелюдське або принизливе поводження, що порушує ст. 3 Європейської конвенції з прав людини, з дуже обмеженими виключеннями (див. рішення у справі Суфі та Елмі проти Великобританії). Ці особи мають отримати статус біженця або додатковий захист в Україні.

УВКБ ООН також турбує кількість іноземців, які утримуються в ПТПІ протягом тривалого періоду, у той час як деякі з них не мають доступу до належної правової процедури, включаючи доступ до перекладацьких та консульських послуг. Ці люди мають обмежені можливості бути звільненими або добровільно повернутися додому, тому вони залишаються в пунктах затримання протягом року. Оскільки багато з цих осіб не потребують міжнародного захисту, УВКБ ООН тісно співпрацює з Міжнародною організацією з міграції для вирішення їх проблем.

УВКБ ООН буде продовжувати співпрацювати з українською владою для попередження випадків затримання без необхідності шляхом врахування ризику, з яким люди зіткнуться після повернення, до прийняття рішення про позбавлення волі з метою депортації. Заяви про надання статусу біженця від осіб, які вже знаходяться в ПТПІ, повинні розглядатися оперативно, з тим, щоб вони могли бути звільнені. УВКБ ООН розраховує що відповідальні органи діятимуть у відповідності до прийнятих зобов’язань та забезпечуватимуть міжнародний захист згідно з Конвенцією 1951 року.

Для отримання додаткової інформації зв’яжіться, будь ласка, з Регіональним Представництвом УВКБ ООН в Білорусі, Молдові та Україні, Відділом громадської інформації. Тел.: (+380 44) 288-9710. Електронна пошта: ukrki@unhcr.org. Веб-сайт: http://www.unhcr.org.ua.

Оригінал на сайті Регіонального Представництва УВКБ ООН

Share this:
Share this page via Email Share this page via Stumble Upon Share this page via Digg this Share this page via Facebook Share this page via Twitter
Останні публікації

Результати дослідження поінформованості ЛГБТ-спільноти та запрошення до участі в онлайн-курсі

Художница Алевтина Кахидзе: Клубника Андреевна и постановление http://www.sbu.gov.ua/sbu/cont

Художница Алевтина Кахидзе нарисовала историю своей  мамы, которая не может выехать из-под обстрелов в Донецкой области в безопасную часть Украины, так как для этого нужно подать документы на разрешение пересечения линии столкновений (см. временный порядок выезда на сайте СБУ) и затем долго ожидать его получения.
Правозащитные организации уже предупреждали о незаконности и опасности подобной практики.

ДОВІДКА ЩОДО ОТРИМАННЯ ГРОМАДЯНСТВА УКРАЇНИ

ДОВІДКА ЩОДО ПРОДОВЖЕННЯ СТРОКУ ПЕРЕБУВАННЯ В УКРАЇНІ

ДОВІДКА ЩОДО ОТРИМАННЯ ПОСВІДКИ НА ТИМЧАСОВЕ ПРОЖИВАННЯ В УКРАЇНІ

ДОВІДКА ЩОДО ОТРИМАННЯ ПОСВІДКИ НА ПОСТІЙНЕ ПРОЖИВАННЯ В УКРАЇНІ

Правозахисники у правовому полі, що стискається: Приклад України

(Виступ Максима Буткевича на заході Frontline Defenders у Раді ООН з прав людини, 10 березня 2014 р.)

 Коли планувався цей захід, на якому мені випала честь виступати, ситуація в моїй країні - Україні - вже почала привертати увагу світової спільноти. Втім, наразі, ситуація серйозно змінилася. Українці не лише пройшли через масові громадянські протести, жорстокі вуличні протистояння, вбивства людей, які виборювали свої права і свободи, падіння попереднього режиму, - але й зробили перші кроки в побудові нової, більш демократичної країни, і зіткнулися з іноземною воєнною окупацією.

Що Заходу потрібно знати про крайніх правих на Евромайдані

Блог Антона Шеховцова

Джерело

Багато хто на Заході запитує про участь українських радикальних націоналістів на київському Евромайдані. Деякі нібито ліві сайти як World Socialist Web Site (Світова Соціалістична Мережа) опублікували відверту брехню щодо Евромайдану та ролі крайніх правих у цих протестах: ці сайти намагаються ублажити російських імперіалістів, які щодня роблять все, щоби позбавити Україну її слабкої незалежности.

Закрити кримінальне провадження проти фальсифікаторів порносправи не вийшло

Напередодні Нового року, 30-го грудня, суддя Вишар І.Ю. скасував постанову Вінницької обласної прокуратури про закриття кримінального провадження за фактом притягнення завідомо невинуватого Дмитра Гройсмана до кримінальної відповідальності за ст. 372 Кримінального кодексу.

Заява Проекту «Без Кордонів» та Мережі меншин Східного партнерства стосовно ситуації з правами меншин в Україні, зокрема у сфері злочинів на ґрунті ненависті та відповідних дій держави в даному напрямку. Нарада ОБСЄ з розгляду виконання в галузі людського виміру, Варшава, 24 вересня 2013 року

Проект «Без Кордонів» вітає розробку Україною Стратегії захисту та інтеграції ромської національної меншини та Плану заходів щодо реалізації Стратегії.  Водночас, ми вимушені звернути увагу на відсутність будь-яких ефективних дій щодо прав інших меншин в Україні.  Держава роками не використовувала можливостей формулювання політики із захисту прав меншин і відмовлялася помічати нагальність питання її розробки. Проект «Без Кордонів» закликає Україну вжити негайних заходів щодо виконання зобов’язань за міжнародними договорами з прав людини та угодами в рамках  Східного партнерства, створити правову базу для захисту прав меншин та попередження порушень їх прав, а також забезпечити активну участь меншин у цьому процесі.

The web-site is created with the support of Open Society Institute
Creative Commons License Content on this site is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.