Вищий адміністративний суд України – Інформаційний лист від 24.11.2011 № 2197/11/13-11

Грудень 13, 2011

Джерело: тут

Головам апеляційних адміністративних судів

8 липня 2011 року Верховною Радою України прийнято Закон України № 3671-VI “Про біженців та осіб, які потребують додаткового або тимчасового захисту”, який набрав чинності 4 серпня 2011 року та з яким можна ознайомитися в інформаційно-правовій системі “ЛІГА:ЗАКОН” або комп’ютерній правовій системі НАУ. Пунктом 2 Прикінцевих положень цього Закону визнано таким, що втратив чинність, Закон України “Про біженців”.

Законом України “Про біженців та осіб, які потребують додаткового або тимчасового захисту” передбачено порядок визнання, втрати та позбавлення статусу біженця або особою, яка потребує додаткового або тимчасового захисту в Україні, визначено права та обов’язки вказаних категорій осіб, а також розширено повноваження органів виконавчої влади, що беруть участь у вирішенні питань, пов’язаних із біженцями та особами, які потребують додаткового або тимчасового захисту.

Так, зокрема, частиною першою статті 4 Закону України “Про біженців та осіб, які потребують додаткового або тимчасового захисту” визначено, що Україна сприяє збереженню єдності сімей біженців та осіб, які потребують додаткового захисту або яким надано тимчасовий захист.

Аналіз статті 116 Кодексу адміністративного судочинства України дозволяє зробити висновок, що суду надається право об’єднати своєю ухвалою в одне провадження кілька однорідних позовних вимог за позовними заявами різних позивачів до одного й того самого відповідача.

Таким чином, доцільно було б об’єднувати в одне провадження позовні вимоги кількох осіб, що забезпечить захист інтересів кількох осіб поєднаних родинними зв’язками у яких споріднені позовні вимоги, шляхом одночасного їх розгляду в одному провадженні.

Крім того, звертаємо увагу щодо обов’язку доказування. Так відповідно до частини другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб’єкта владних повноважень обов’язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на суб’єкта владних повноважень, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Таким чином, є неприпустимою відмова в задоволенні позову в такій категорії справ у зв’язку з недоведеністю іноземцем чи особою без громадянства неправомірності рішень, дій чи бездіяльності суб’єкта владних повноважень.

Таку саму думку висловлено й в пункті 8 постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України від 25 червня 2009 року № 1, з якою можна ознайомитись на сайті Вищого адміністративного суду України.

Одночасно інформуємо, що на виконання пункту 2 статті 27 Закону України “Про біженців та осіб, які потребують додаткового або тимчасового захисту” наказом Державної міграційної служби України від 7 вересня 2011 року № 649 затверджено “Правила розгляду заяв та оформлення документів, необхідних для вирішення питання про визнання біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту, втрату і позбавлення статусу біженця та додаткового захисту і скасування рішення про визнання особи біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту”, які набрали чинності з 28 жовтня 2011 року та з якими можна ознайомитися в інформаційно-правовій системі “ЛІГА:ЗАКОН” або комп’ютерній правовій системі НАУ.

Цей лист пропонуємо довести до відома суддів місцевих та апеляційних адміністративних судів для врахування при здійсненні правосуддя.

В.о. Голови суду М. Цуркан

© Вищий адміністративний суд України.

Законом України “Про біженців та осіб, які потребують додаткового або тимчасового захисту” передбачено порядок визнання, втрати та позбавлення статусу біженця або особою, яка потребує додаткового або тимчасового захисту в Україні, визначено права та обов’язки вказаних категорій осіб, а також розширено повноваження органів виконавчої влади, що беруть участь у вирішенні питань, пов’язаних із біженцями та особами, які потребують додаткового або тимчасового захисту.

Так, зокрема, частиною першою статті 4 Закону України “Про біженців та осіб, які потребують додаткового або тимчасового захисту” визначено, що Україна сприяє збереженню єдності сімей біженців та осіб, які потребують додаткового захисту або яким надано тимчасовий захист.

Аналіз статті 116 Кодексу адміністративного судочинства України дозволяє зробити висновок, що суду надається право об’єднати своєю ухвалою в одне провадження кілька однорідних позовних вимог за позовними заявами різних позивачів до одного й того самого відповідача.

Таким чином, доцільно було б об’єднувати в одне провадження позовні вимоги кількох осіб, що забезпечить захист інтересів кількох осіб поєднаних родинними зв’язками у яких споріднені позовні вимоги, шляхом одночасного їх розгляду в одному провадженні.

Крім того, звертаємо увагу щодо обов’язку доказування. Так відповідно до частини другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб’єкта владних повноважень обов’язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на суб’єкта владних повноважень, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Таким чином, є неприпустимою відмова в задоволенні позову в такій категорії справ у зв’язку з недоведеністю іноземцем чи особою без громадянства неправомірності рішень, дій чи бездіяльності суб’єкта владних повноважень.

Таку саму думку висловлено й в пункті 8 постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України від 25 червня 2009 року № 1, з якою можна ознайомитись на сайті Вищого адміністративного суду України.

Одночасно інформуємо, що на виконання пункту 2 статті 27 Закону України “Про біженців та осіб, які потребують додаткового або тимчасового захисту” наказом Державної міграційної служби України від 7 вересня 2011 року № 649 затверджено “Правила розгляду заяв та оформлення документів, необхідних для вирішення питання про визнання біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту, втрату і позбавлення статусу біженця та додаткового захисту і скасування рішення про визнання особи біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту”, які набрали чинності з 28 жовтня 2011 року та з якими можна ознайомитися в інформаційно-правовій системі “ЛІГА:ЗАКОН” або комп’ютерній правовій системі НАУ.

Цей лист пропонуємо довести до відома суддів місцевих та апеляційних адміністративних судів для врахування при здійсненні правосуддя.

В.о. Голови суду                                                                  М. Цуркан


© Вищий адміністративний суд України.
Share this:
Share this page via Email Share this page via Stumble Upon Share this page via Digg this Share this page via Facebook Share this page via Twitter
Останні публікації

Результати дослідження поінформованості ЛГБТ-спільноти та запрошення до участі в онлайн-курсі

Художница Алевтина Кахидзе: Клубника Андреевна и постановление http://www.sbu.gov.ua/sbu/cont

Художница Алевтина Кахидзе нарисовала историю своей  мамы, которая не может выехать из-под обстрелов в Донецкой области в безопасную часть Украины, так как для этого нужно подать документы на разрешение пересечения линии столкновений (см. временный порядок выезда на сайте СБУ) и затем долго ожидать его получения.
Правозащитные организации уже предупреждали о незаконности и опасности подобной практики.

ДОВІДКА ЩОДО ОТРИМАННЯ ГРОМАДЯНСТВА УКРАЇНИ

ДОВІДКА ЩОДО ПРОДОВЖЕННЯ СТРОКУ ПЕРЕБУВАННЯ В УКРАЇНІ

ДОВІДКА ЩОДО ОТРИМАННЯ ПОСВІДКИ НА ТИМЧАСОВЕ ПРОЖИВАННЯ В УКРАЇНІ

ДОВІДКА ЩОДО ОТРИМАННЯ ПОСВІДКИ НА ПОСТІЙНЕ ПРОЖИВАННЯ В УКРАЇНІ

Правозахисники у правовому полі, що стискається: Приклад України

(Виступ Максима Буткевича на заході Frontline Defenders у Раді ООН з прав людини, 10 березня 2014 р.)

 Коли планувався цей захід, на якому мені випала честь виступати, ситуація в моїй країні - Україні - вже почала привертати увагу світової спільноти. Втім, наразі, ситуація серйозно змінилася. Українці не лише пройшли через масові громадянські протести, жорстокі вуличні протистояння, вбивства людей, які виборювали свої права і свободи, падіння попереднього режиму, - але й зробили перші кроки в побудові нової, більш демократичної країни, і зіткнулися з іноземною воєнною окупацією.

Що Заходу потрібно знати про крайніх правих на Евромайдані

Блог Антона Шеховцова

Джерело

Багато хто на Заході запитує про участь українських радикальних націоналістів на київському Евромайдані. Деякі нібито ліві сайти як World Socialist Web Site (Світова Соціалістична Мережа) опублікували відверту брехню щодо Евромайдану та ролі крайніх правих у цих протестах: ці сайти намагаються ублажити російських імперіалістів, які щодня роблять все, щоби позбавити Україну її слабкої незалежности.

Закрити кримінальне провадження проти фальсифікаторів порносправи не вийшло

Напередодні Нового року, 30-го грудня, суддя Вишар І.Ю. скасував постанову Вінницької обласної прокуратури про закриття кримінального провадження за фактом притягнення завідомо невинуватого Дмитра Гройсмана до кримінальної відповідальності за ст. 372 Кримінального кодексу.

Заява Проекту «Без Кордонів» та Мережі меншин Східного партнерства стосовно ситуації з правами меншин в Україні, зокрема у сфері злочинів на ґрунті ненависті та відповідних дій держави в даному напрямку. Нарада ОБСЄ з розгляду виконання в галузі людського виміру, Варшава, 24 вересня 2013 року

Проект «Без Кордонів» вітає розробку Україною Стратегії захисту та інтеграції ромської національної меншини та Плану заходів щодо реалізації Стратегії.  Водночас, ми вимушені звернути увагу на відсутність будь-яких ефективних дій щодо прав інших меншин в Україні.  Держава роками не використовувала можливостей формулювання політики із захисту прав меншин і відмовлялася помічати нагальність питання її розробки. Проект «Без Кордонів» закликає Україну вжити негайних заходів щодо виконання зобов’язань за міжнародними договорами з прав людини та угодами в рамках  Східного партнерства, створити правову базу для захисту прав меншин та попередження порушень їх прав, а також забезпечити активну участь меншин у цьому процесі.

The web-site is created with the support of Open Society Institute
Creative Commons License Content on this site is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.