ЗАЯВА українських правозахисних організацій щодо неприпустимості ухвалення законопроекту №4453а “Про санкції” у запропонованій редакції

Серпень 14, 2014

12 серпня 2014 року Верховна Рада України без жодного голосу “проти” прийняла у першому читанні урядовий законопроект “Про санкції” №4453а.

Необхідність ухвалення цього законопроекту обґрунтовується, зокрема, метою захисту національної безпеки, суверенітету і територіальної цілісності України, а також іншими причинами, поміж якими – запобігання “порушенню чи відновленню порушених прав, свобод та законних інтересів громадян України”.

Ми розуміємо важливість прийняття даного закону в умовах “неоголошеної війни”, яку веде Росія на сході України, та необхідність оперативної реакції влади на щоденні виклики. Водночас, прийняття його у запропонованій редакції може становити загрозу реалізації прав і свобод громадян України не меншу, ніж сумнозвісні “диктаторські законопроекти 16 січня”. Адже законопроект надає невиправдано широкі повноваження Раді національної безпеки та оборони при Президентові України на необмежений період часу.

Зокрема, законопроект встановлює позасудове обмеження чи припинення діяльності засобів масової інформації “та інших суб’єктів інформаційної діяльності, в тому числі, в мережі Інтернет”, тобто необмеженого кола осіб аж до індивідуальних користувачів соціальних мереж. Передбачено можливість позасудового обмеження чи заборони виробництва і розповсюдження “друкованої продукції та інших інформаційних матеріалів”, що надає можливість для неконтрольованого запровадження цензури. Окреме занепокоєння викликає введення позасудової заборони “діяльності партій, рухів та інших громадських об’єднань та фондів” без неупередженого розгляду обгрунтованості причин заборони та надання можливості вказаним суб’єктам захистити себе у законний спосіб.

Підстави для запровадження санкцій є досить розмитими, а подекуди – просто абсурдними (як-от “факти порушень Загальної декларації прав людини”). Такі формулювання розширюють коло потенційних об’єктів санкцій до невизначеності і відкривають широкий простір для зловживань. Окремо варто вказати на невичерпність переліку санкцій, адже закон надає право впроваджувати  “інші санкції, що відповідають принципам їх застосування, встановленим цим Законом”.

Із зазначеного  вище постає, що законопроект №4453а “Про санкції” суперечить Конституції та чинному законодавству, а також міжнародним зобов’язанням України.

З огляду на реальну загрозу “виростити нового дракона”, проти якого ми боролися на Майдані, ми закликаємо народних депутатів не ухвалювати запропонований законопроект №4453а “Про санкції” та відправити його на доопрацювання.

Заяву підписали:

Максим Буткевич, проект “Без кордонів” Центру Соціальна Дія

Євген Захаров, Харківська правозахисна група

Олександра Матвійчук, Центр Громадянських Свобод

Тетяна Печончик, Центр інформації про права людини

Аркадій Бущенко, Українська Гельсінська спілка з прав людини

Олег Мартиненко, Центр досліджень правоохоронної діяльності

Тетяна Мазур, Amnesty International в Україні

Володимир Чемерис, Інститут Республіка

Share this:
Share this page via Email Share this page via Stumble Upon Share this page via Digg this Share this page via Facebook Share this page via Twitter
Останні публікації

Результати дослідження поінформованості ЛГБТ-спільноти та запрошення до участі в онлайн-курсі

Художница Алевтина Кахидзе: Клубника Андреевна и постановление http://www.sbu.gov.ua/sbu/cont

Художница Алевтина Кахидзе нарисовала историю своей  мамы, которая не может выехать из-под обстрелов в Донецкой области в безопасную часть Украины, так как для этого нужно подать документы на разрешение пересечения линии столкновений (см. временный порядок выезда на сайте СБУ) и затем долго ожидать его получения.
Правозащитные организации уже предупреждали о незаконности и опасности подобной практики.

ДОВІДКА ЩОДО ОТРИМАННЯ ГРОМАДЯНСТВА УКРАЇНИ

ДОВІДКА ЩОДО ПРОДОВЖЕННЯ СТРОКУ ПЕРЕБУВАННЯ В УКРАЇНІ

ДОВІДКА ЩОДО ОТРИМАННЯ ПОСВІДКИ НА ТИМЧАСОВЕ ПРОЖИВАННЯ В УКРАЇНІ

ДОВІДКА ЩОДО ОТРИМАННЯ ПОСВІДКИ НА ПОСТІЙНЕ ПРОЖИВАННЯ В УКРАЇНІ

Правозахисники у правовому полі, що стискається: Приклад України

(Виступ Максима Буткевича на заході Frontline Defenders у Раді ООН з прав людини, 10 березня 2014 р.)

 Коли планувався цей захід, на якому мені випала честь виступати, ситуація в моїй країні - Україні - вже почала привертати увагу світової спільноти. Втім, наразі, ситуація серйозно змінилася. Українці не лише пройшли через масові громадянські протести, жорстокі вуличні протистояння, вбивства людей, які виборювали свої права і свободи, падіння попереднього режиму, - але й зробили перші кроки в побудові нової, більш демократичної країни, і зіткнулися з іноземною воєнною окупацією.

Що Заходу потрібно знати про крайніх правих на Евромайдані

Блог Антона Шеховцова

Джерело

Багато хто на Заході запитує про участь українських радикальних націоналістів на київському Евромайдані. Деякі нібито ліві сайти як World Socialist Web Site (Світова Соціалістична Мережа) опублікували відверту брехню щодо Евромайдану та ролі крайніх правих у цих протестах: ці сайти намагаються ублажити російських імперіалістів, які щодня роблять все, щоби позбавити Україну її слабкої незалежности.

Закрити кримінальне провадження проти фальсифікаторів порносправи не вийшло

Напередодні Нового року, 30-го грудня, суддя Вишар І.Ю. скасував постанову Вінницької обласної прокуратури про закриття кримінального провадження за фактом притягнення завідомо невинуватого Дмитра Гройсмана до кримінальної відповідальності за ст. 372 Кримінального кодексу.

Заява Проекту «Без Кордонів» та Мережі меншин Східного партнерства стосовно ситуації з правами меншин в Україні, зокрема у сфері злочинів на ґрунті ненависті та відповідних дій держави в даному напрямку. Нарада ОБСЄ з розгляду виконання в галузі людського виміру, Варшава, 24 вересня 2013 року

Проект «Без Кордонів» вітає розробку Україною Стратегії захисту та інтеграції ромської національної меншини та Плану заходів щодо реалізації Стратегії.  Водночас, ми вимушені звернути увагу на відсутність будь-яких ефективних дій щодо прав інших меншин в Україні.  Держава роками не використовувала можливостей формулювання політики із захисту прав меншин і відмовлялася помічати нагальність питання її розробки. Проект «Без Кордонів» закликає Україну вжити негайних заходів щодо виконання зобов’язань за міжнародними договорами з прав людини та угодами в рамках  Східного партнерства, створити правову базу для захисту прав меншин та попередження порушень їх прав, а також забезпечити активну участь меншин у цьому процесі.

The web-site is created with the support of Open Society Institute
Creative Commons License Content on this site is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.