Заява від Коаліції з протидії дискримінації в Україні про системні порушення права на мирні зібрання

Жовтень 1, 2013

Перш за все, ми хотіли б висловити схвалення тому, що в травні 2013 року в Україні вперше відбувся ЛГБТ-прайд. Ми віримо, що це стало досягненням розвитку українського громадянського суспільства, а не позитивних дій місцевої влади чи правоохоронних органів.

Громадянське суспільство України неодноразово привертало увагу до системних порушень права на мирні зібрання в Україні.

Цією заявою Коаліція з Протидії Дискримінації в Україні хоче звернути увагу країн-членів ОБСЄ на наявність системних порушень права на мирні зібрання однієї з маргінальних груп  - ЛГБТІ осіб.
Протягом 2012-2013 років ЛГБТІ-організації кілька разів намагалися зібратися мирно, але ці спроби були зустрінуті успішними позовами міської адміністрації з метою судової заборони проведення цих мирних зібрань. Така поведінка з боку міської адміністрації не може бути визнана раціональною, такою що переслідує законну мету, та доцільною в демократичному суспільстві. Єдині аргументи, що використовується для виправдання подібних заборон на проведення мирних зібрань, є засновані на розумінні владою так званих моральних, традиційних та релігійних цінностей. Хоча ми можемо зрозуміти вагу так званих моральних та традиційних цінностей, як і релігійних вірувань в сучасному дискурсі українського суспільства, Коаліція вважає абсолютно недоцільним використання подібних причин для масового обмеження або заборони всіх мирних зібрань для всієї ЛГБТІ-спільноти, як і для інших маргіналізованих груп,  захищених законом від усіх форм дискримінації та які можуть повністю виконувати свої права, включно із правом на мирне зібрання.

8го грудня 2013 року НГО ‘Інсайт’ планувало проведення акції на підтримку прав людини (на честь Міжнародного дня прав людини) та подолання гомофобії. Київська Міська Державна Адміністрація в судовому
порядку досягла заборони акції; це рішення було аргументоване тим, що заплановане місце проведення буде наповнене натовпом. Коли місце проведення було змінене, міліція не змогла захистити учасників акції та масово ігнорувала прохання учасників забезпечити їм захист від провокаторів, серед яких учасники впізнали праворадикальних активістів. Навпаки, міліція незаконно затримала ЛГБТІ-активістів, деяких з них пізніше було визнано невинуватими у скоєнні порушень.
Організаторку акції пізніше було визнано винуватою у порушенні правил проведення мирних зібрань.
Марш Рівності, запланований на 25 березня як громадська правозахисна акція, метою якої було вимагати рівні права та можливості для членів ЛГБТІ-спільноти в Україні. В цьому випадку, число контрзібрань, заявлених на цей день,  була неймовірною – опоненти повідомили про більш, ніж 10 000 учасників контрзібрань.

КМДА знову звернулась до суду з метою заборони проведення маршу, щоби місту не довелося виконувати свої зобов’язання із захисту громадського порядку. Таким чином, влада продемонструвала своє обмежене розуміння прав людини, принципів рівності, та її ролі у запровадженні недискримінаційного підходу для забезпечення свободи мирних зібрань для усіх груп і спільнот. Для порівняння, майже щомісяця відбуваються
заходи напрямлені проти “ЛГБТ-пропаганди”, які влада жодним чином не намагається заборонити. Наведені факти, які супроводжуються відверто гомофобним дискурсом в політичній сфері, доводять, що системне
обмеження права на мирне зібрання є навіть більше розповсюдженими стосовно ЛГБТ-активістів завдяки дискримінації цієї маргіналізованої групи. Що ще гірше, безкарність провокаторів у подібних зібраннях
заохочує їх продовжувати незаконну діяльність і навіть застосовувати насилля до активістів після зібрань.

Коаліція наголошує, що ані КМДА, ні опоненти ЛГБТІ-спільноти не мають права намагатися заборонити мирні зібрання тільки через те, що вони не поділяють поглядів чи не розуміють сексуальної  орієнтації їх організаторів. Закон про засади Подолання та Протидії усім формам дискримінації забороняє усі форми, включно з дискримінацією на підставі сексуальної орієнтації  та гендерної ідентичності. У час, коли дискримінація вразливих груп є побутовою в українському суспільстві, а спроби їй протидіяти та захищати її жертв є неефективними, подібні громадські заходи на підтримку рівності та принципу недискримінації є надзвичайно важливими та мають бути підтримані. Проведення Маршів рівності та інших мирних зібрань різними маргіналізованими групами у безпечний та прозорий шлях є частиною діалогу про права людини для кожного, незалежного від таких ознак як вік, соціальний статус, колір шкіри, релігійні переконання, гендерна
ідентичність та сексуальна орієнтація. Відповідальність за дотримання безпеки лежить і на організаторах акції та прозорій діяльності органів влади, але все ж основну відповідальність несе міліція. Влада повинна вжити усіх заходів для забезпечення громадського порядку та безпеки учасників, та не використовувати свою неспроможність забезпечення безпеки з метою заборони проведення Маршу та інших заходів.

Коаліція просить країн-членів продовжити моніторинг виконання зобов’язань України згідно з документами, що затверджують права людини та демократични принципи з метою забезпечення Україною захисту права на мирні зібрання для всіх груп та вживання усіх заходів для дотримання безпеки учасників таких заходів.

Коаліція також закликає інституції ОБСЄ, так само, як і держави-учасниці рекомендувати Україні прийняти ефективне законодавство, яке забезпечуватиме виконання права на мирні зібрання відповідно до керівних принципів, розроблених БДІПЛ.

Ми також заохочуємо ОБСЄ та особливо БДІПЛ сприяти посиленню маргінальних груп в Україні та інших країнах східної Європи з метою досягнення кращих результатів локального лобіювання забезпечення права збиратися мирно.

Share this:
Share this page via Email Share this page via Stumble Upon Share this page via Digg this Share this page via Facebook Share this page via Twitter
Останні публікації

Результати дослідження поінформованості ЛГБТ-спільноти та запрошення до участі в онлайн-курсі

Художница Алевтина Кахидзе: Клубника Андреевна и постановление http://www.sbu.gov.ua/sbu/cont

Художница Алевтина Кахидзе нарисовала историю своей  мамы, которая не может выехать из-под обстрелов в Донецкой области в безопасную часть Украины, так как для этого нужно подать документы на разрешение пересечения линии столкновений (см. временный порядок выезда на сайте СБУ) и затем долго ожидать его получения.
Правозащитные организации уже предупреждали о незаконности и опасности подобной практики.

ДОВІДКА ЩОДО ОТРИМАННЯ ГРОМАДЯНСТВА УКРАЇНИ

ДОВІДКА ЩОДО ПРОДОВЖЕННЯ СТРОКУ ПЕРЕБУВАННЯ В УКРАЇНІ

ДОВІДКА ЩОДО ОТРИМАННЯ ПОСВІДКИ НА ТИМЧАСОВЕ ПРОЖИВАННЯ В УКРАЇНІ

ДОВІДКА ЩОДО ОТРИМАННЯ ПОСВІДКИ НА ПОСТІЙНЕ ПРОЖИВАННЯ В УКРАЇНІ

Правозахисники у правовому полі, що стискається: Приклад України

(Виступ Максима Буткевича на заході Frontline Defenders у Раді ООН з прав людини, 10 березня 2014 р.)

 Коли планувався цей захід, на якому мені випала честь виступати, ситуація в моїй країні - Україні - вже почала привертати увагу світової спільноти. Втім, наразі, ситуація серйозно змінилася. Українці не лише пройшли через масові громадянські протести, жорстокі вуличні протистояння, вбивства людей, які виборювали свої права і свободи, падіння попереднього режиму, - але й зробили перші кроки в побудові нової, більш демократичної країни, і зіткнулися з іноземною воєнною окупацією.

Що Заходу потрібно знати про крайніх правих на Евромайдані

Блог Антона Шеховцова

Джерело

Багато хто на Заході запитує про участь українських радикальних націоналістів на київському Евромайдані. Деякі нібито ліві сайти як World Socialist Web Site (Світова Соціалістична Мережа) опублікували відверту брехню щодо Евромайдану та ролі крайніх правих у цих протестах: ці сайти намагаються ублажити російських імперіалістів, які щодня роблять все, щоби позбавити Україну її слабкої незалежности.

Закрити кримінальне провадження проти фальсифікаторів порносправи не вийшло

Напередодні Нового року, 30-го грудня, суддя Вишар І.Ю. скасував постанову Вінницької обласної прокуратури про закриття кримінального провадження за фактом притягнення завідомо невинуватого Дмитра Гройсмана до кримінальної відповідальності за ст. 372 Кримінального кодексу.

Заява Проекту «Без Кордонів» та Мережі меншин Східного партнерства стосовно ситуації з правами меншин в Україні, зокрема у сфері злочинів на ґрунті ненависті та відповідних дій держави в даному напрямку. Нарада ОБСЄ з розгляду виконання в галузі людського виміру, Варшава, 24 вересня 2013 року

Проект «Без Кордонів» вітає розробку Україною Стратегії захисту та інтеграції ромської національної меншини та Плану заходів щодо реалізації Стратегії.  Водночас, ми вимушені звернути увагу на відсутність будь-яких ефективних дій щодо прав інших меншин в Україні.  Держава роками не використовувала можливостей формулювання політики із захисту прав меншин і відмовлялася помічати нагальність питання її розробки. Проект «Без Кордонів» закликає Україну вжити негайних заходів щодо виконання зобов’язань за міжнародними договорами з прав людини та угодами в рамках  Східного партнерства, створити правову базу для захисту прав меншин та попередження порушень їх прав, а також забезпечити активну участь меншин у цьому процесі.

The web-site is created with the support of Open Society Institute
Creative Commons License Content on this site is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.